На чому будується самонавчання дитини
Дисклеймер. Не забувайте, що це лише моя думка, ви можете висловити відмінне в коментарях, я завжди рада, якщо є таке, яке засноване на особистому досвіді (а не на «я знаю дівчинку, яка. »).
Мої діти більшу частину часу вчаться самі. Як мені це вдалося? Це, мабуть, самий популярний питання про З після «як організувати семейноеобразование».
Коротко окреслю, як це виглядає: діти читають дуже багато, це основне джерело інфомації. Вдома багато книг, раз в два тижні привозимо ще сумку з бібліотеки. Але вони не просто читають, тому що цікаво, вони вміють шукати відповіді на свої запитання в книжках. Так, гуглим в останню чергу, ви ж розумієте, що інтернет не є надійним джерелом (і це теж діти знають – що думки авторів не дорівнює істина).
Діти вміють аналізувати і порівнювати різні факти, задавати питання і головне – обдумувати їх самостійно. Так, цього традиційно приділяється мало уваги у звичайній системі навчання, тому що там потрібно вивчити чужу думку і розповісти, як справжнє.
Мені не подобається поєднання «критичне мислення», я б вважала за краще називати це вмінням думати, а не перебирати готові конструкції в голові.
Але я відволіклася. Усвідомлене читання. Питання. Пошук інформації. Обдумування і пошук відповіді в голові, а не в джерелі. Обговорення зі мною. Обігрування в грі – постійно. Причому із залученням інших дітей. Рідко: відео або аудіо по темі. Чому рідко: питання точкові, до чого завантажувати себе тим, що поки не треба.
Книги читаються шарами. Сеня може одну велику книгу (наприклад, Книга майбутнього командира) читати кілька років, шар за шаром знімаючи зрозуміле і потрібне. Таким чином відбувається поглиблення і розширення світогляду (я навіть не можу назвати це знаннями). Дуже багато діти беруть з навколишнього світу, з того, що бачать щодня. З наших розмов – це не лекції! Швидше, це діти читають нам лекції – легко розповідають про якісь цікаві факти, особливо мені подобається, коли у когось виникло питання, а іншої дитина вже відповідає на нього.
На чому будується таке самоосвіта. Мені важко відрефлексувати всі роки мого материнства і чітко виділити, що спрацювало мого материнства і чітко виділити, що спрацювало, а що ні, але я спробую.
Інтерес до пізнання, не вбитий насадженнями зверху.
Способи та інструменти пізнання, якими вони можуть задовольнити свій запит – добувають самі або отримують від нас.
Багато часу на роздуми і спостереження.
Атмосфера в родині.
Відсутність оцінок і контролю – весь процес пізнання цілком їх ініціатива.
Можливість не тільки споживати інформацію, але! це дуже важливо, і працювати з нею, створювати самим.
Немає поділу на час навчання та інше час.
Гра, як дуже круте стан для навчання.
Цінність і підтримка впізнавання і дослідження, яка є у нас в родині.
Ми любимо перебувати разом з дітьми, нам круто разом.
Головне, звичайно, це наша мета на СО.